Welkom,

Deze blog heb ik ontwikkeld voor de differentiatieminor die ik volg. Ik zit in het vierde jaar van de opleiding Personeel en Arbeid. In dit blok volg ik de differentiatieminor "De wereld van communicatie". Op deze blog zijn de individuele opdrachten die ik dit blok heb uitgevoerd te vinden.

Veel lees plezier!

Renate Pronk

maandag 22 september 2008

Concept : OV chipkaart





Een zeer slecht concept wat ook steeds meer in de media komt als een slecht concept is de OV chipkaart.

Door heel Nederland zijn de poortjes neergezet waar je alleen doorheen kan om met het openbaar vervoer te reizen door gebruik te maken van de OV chipkaart. Voorafgaand aan de invoering van het systeem zijn er jaren aan onderzoek vooraf gegaaan. Helaas geen goed onderzoek want op dit moment zijn de poortjes geplaatst maar werken deze helaas na een aantal jaar nog steeds niet. Het gerbuik van de OV chipkaart werkt ook niet door de de vele storingen.

Op dit moment zijn er vele ontevreden klanten en heeft dit project wat nog stees niet werkt ontzettend veel geld gekost en gat ook in de toekomst nog veel geld kosten. Wanneer er betere plannen waren gemaakt en beter onderzoek was gepleegd had het wellicht nog wat kunnen worden.